Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Mickiewicza w Lubartowie

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Mickiewicza w Lubartowie (Lubelska 36, 21-100 Lubartów, tel: 81 855 37 69, fax: 81 855 37 69, email: lubi36@biblioteka.umlubartow.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Mickiewicza w Lubartowie.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2017-03-23.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Podleśna , e-mail: lubi36@op.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 81 855 37 69. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:

serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie żle przygotowanych dokumentów word(nie ma wnich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) lub są skanami dokumnetów.

Wyłączenia: dokumenty zostały opublikowane przed dniem wejścia w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

 

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-08. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład [rzez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszająćej żądanie, wskazanie o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować niezwłocznie, nie póżniej niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.  Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. 

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. 

 

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Biblioteka główna - ul. Lubelska 36, 21-00 Lubartów

  • przed budynkiem oznakowano miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
  • do biblioteki prowadzą dwa wejścia: główne po schodach wyposażonych w poręcze i podjazd dla osób niepełnosprawnych oraz wejście boczne po niskich schodach,
  • brak drzwi automatycznie otwieranych,
  • brak windy, biblioteka posiada schodołaz dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich pozwalający dostać się na pierwsze piętro w celu korzystania z czytelni biblioteki,
  • na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
  • brak pętli indukcyjnej, informacji głosowych, oznaczeń brajla oraz oznaczeń kontrastowych lub w powiększonym druku dla osób niewidomych i słabowidzących, 
  • możliwość wejscia z psem asystującym i psem przewodnikiem,
  • brak możliwości skorzystania z tłumacza migowego.

Filia nr 1 - 3-go Maja 24 a, 21-100 Lubartów

  • przed budynkiem nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych,
  • wejście po schodach przy których znajdyje się podjazd dla osób niepełnosprawnych,
  • brak drzwi automatycznie owtieranych,
  • brak windy,
  • brak pętli indukcyjnej, informacji głosowych, oznaczeń brajla oraz oznaczeń kontrastowych lub w powięszonym druku dla osób niewidomych i słabowidzących, 
  • możliwość wejścia z psem asysteującym i psem przewodnikiem,
  • brak możliwości skorzystania z tłumacza migowego.

Filia nr 2 - 1 - go Maja 66/74, 21-100 Lubartów 

  • przed budynkiem nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych,
  • wejście po wysokich schodach wyposażonych w poręcze, wejście dla osób niepełnosprawnych przez Szkołę Podstawową nr 3,
  • brak drzwi automatycznie otwieranych,
  • brak pętli indukcyjnej, informacji głosowych, oznaczeń brajla oraz oznaczeń kontrastowych lub w powiekszonym druku dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • brak windy,
  • możliwość wejścia z psem asystującym i psem przewodnikiem,
  • brak możliwości skorzystania z tłumacza migowego.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

  • uzytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie klawisza TAB,
  • nawigacja przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron o porządkująćej funkcji nagłówków,
  • w całym serwisie włączony jest tzw. focus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemiescza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności - klawisz TAB,
  • linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych - otwierają się w tym samym oknie,
  • kontrast tekstu do tła - dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabowidzących,
  • staramy sie pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących.

W prawym dolnym rogu strony umiejscowiony jest symbol niepełnosprawności, po naciśnięciu którego dostępne są pomocne opcje:

  • wersja kontrastowa,
  • odwrócić kolory,
  • powiększenie i pomniejszenie czcionki

10. Informacje dodatkowe